مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 11:072022-03-27اقتصادي

آغاز برداشت باقلا در کازرون 


مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت محصول باقلا از سطح 170 هکتار زمین های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

- ، حمید رشیدی با بیان اینکه کشت باقلا هر سال با شروع فصل پاییز در نیمه دوم مهرماه آغاز می شود گفت: برداشت باقلا در کازرون از اوایل فروردین ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد که متوسط برداشت باقلای سبز از زمین کشاورزی در کازرون معادل 15تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 2هزار و 550 تن محصول باقلا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: بیش از نیمی از محصول باقلا در خود شهرستان کازرون مصرف شده و نیم دیگر این محصول به برخی از استان های همجوار ارسال می شود و از درآمد زایی خوبی برخوردار است.

رشیدی با اشاره به اینکه این محصول در فصل پاییز کشت شده و از بارندگی های زمستانی جهت آبیاری آن استفاده می شود و نیاز به آبیاری کمتری دارد، گفت: این گیاه برای تثبیت ازت در خاک مفید بوده و بقایای آن هم به عنوان کود آلی در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش کیفیت خاک می شود.

رشیدی ارقام کشت شده این محصول را شوشتری و دزفولی اعلام کرد و افزود: اشتغال بیش از 2500 نفر با برداشت این محصول فراهم گردیده است، باقلای کشت شده در این شهرستان به دلیل نازک بودن پوست روی میوه و با توجه به طعم و مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت باقلا در کازرون 

آغاز برداشت باقلا در کازرون